Stomatologia to nie tylko leczenie próchnicy. Niekiedy zdarza się, że zachodzi konieczność usunięcia zęba. Lekarz może zlecić zabieg w przypadku zbyt ciasnej jamy ustnej, by przygotować jamę ustną do zabiegów korygujących istniejące wady i poprawiających  wygląd zębów. Innymi  wskazaniami do usunięcia jest zaawansowana próchnica i ryzyko powikłań ogólnoustrojowych a także choroby dziąseł powodujące poluzowanie i chwianie zęba.

Innymi słowy – gdy w obrębie jamy ustnej rozwijają się poważne choroby lub ich powikłania, konieczna konieczna staje wizyta u chirurga szczękowo-twarzowego (chirurga stomatologa). W naszej klinice oferujemy Państwu zabiegi chirurgii szczękowo-twarzowej wykonywane przez wysokiej klasy specjalistów w tej dziedzinie.

Czym jest chirurgia stomatologiczna?

To specjalizacja na pograniczu medycyny i stomatologii, zajmująca się leczeniem operacyjnym jamy ustnej i okolic przyległych. Nasi chirurdzy pomogą ci, gdy musisz usunąć ósemkę czyli tzw. ząb mądrości. Przeprowadzą również leczenie przygotowujące do zabiegów implantologii czy przed zastosowaniem rozwiązań ortodontycznych i z zakresu protetyki stomatologicznej. Wykonają też inne  skomplikowane zabiegi usuwające istniejące patologie w obrębie jamy ustnej. Specjalizację z chirurgii szczękowo-twarzowej może ukończyć osoba z dyplomem kierunku lekarskiego oraz stomatologii.

Kiedy udać się do chirurga szczękowo-twarzowego?

W naszej klinice oferujemy Państwu następujące zabiegi z dziedziny chirurgii stomatologicznej:

• wszczepienie mikroimplantu,
    • usunięcie zęba jednokorzeniowego lub wielokorzeniowego,
    • usunięcie zęba,
    • odsłonięcie zatrzymanego zęba i przyklejenie zamka, który przesuwa ząb na właściwe miejsce,
    • operacyjne usunięcie zęba zatrzymanego,
    • wszczepienie implantu.

Zęby mądrości – kiedy rosną, kiedy należy je usunąć?

Tak zwane “ósemki” to trzecie zęby trzonowe, u człowieka zaliczane do narządów szczątkowych – ich posiadanie nie jest niezbędnie do prawidłowego funkcjonowania. Najczęstszą przyczyną usunięcia (ekstrakcji) ósemki jest zapalenie dziąsła w sąsiedztwie, co powoduje dolegliwości bólowe, obrzęk dziąseł i policzka, trudności w mówieniu, jedzeniu i połykaniu. Jeśli w Twojej rodzinie występowały choroby związane z nieprawidłowym wzrostem trzeciego zęba trzonowego, rozważ profilaktyczną ekstrakcję – dolegliwości bólowe mogą się pojawić w najmniej korzystnym momencie, np. podczas urlopu lub przed ważną rodzinną uroczystością!

Wskazania do usunięcia ósemek

• zapalenie dziąsła w pobliżu zęba mądrości,
    • zatrzymanie zęba i niemożność jego wyrżnięcia,
    • próchnica w obrębie drugich trzonowców,
    • zapalenie kości w okolicy zatrzymanego zęba mądrości,
    • wywieranie nacisku na sąsiednie zęby (siódemki), co powoduje wady zgryzu,
    • podatność na złamanie kości żuchwy w okolicy kąta żuchwy,
    • usytuowanie zębów mądrości nie pozwala na ich prawidłowe czyszczenie, co zwiększa skłonność do próchnicy,
    • głęboka próchnica zęba ósmego,
    • przygotowanie do leczenia, gdy planowane są implanty zębów.

Jak wygląda usunięcie zęba mądrości?

W naszej klinice zabieg usunięcia ósemek jest przeprowadzany w znieczuleniu miejscowym. Lekarz, po uprzednim zaaplikowaniu środka znieczulającego usuwa ząb następnie zabezpiecza miejsce zabiegu opatrunkiem. Proces gojenia rany zaczyna się natychmiast po usunięciu zęba, która zamyka się najczęściej w pierwszym tygodniu po zabiegu. W tym czasie należy chłodzić tę część dziąsła  – poprzez przyłożenie do policzka zimnego kompresu oraz wewnętrznie – poprzez ssanie kostek lodu. Należy wykluczyć spożywanie produktów zawierających kofeinę (kawa, herbata, napoje energetyzujące) oraz napojów alkoholowych aby przyśpieszyć proces gojenia.

• zadbaj o swoje zęby w OrtoFan Clinic!